Pokud systém selhal, nenapravíš jej zevnitř.


Pokud systém selhal, nenapravíš jej zevnitř.
 

Žena přišla do banky a chtěla vybrat pouze 10$.
Pokladní u přepážka jí řekla:
′′ Jestli chcete vybrat méně než 100$, pak použijte bankomat. Pokud nemáte žádné další otázky, prosím odejděte, je za vámi řada zákazníků..."
Žena se na pár vteřin odmlčela, poté se podívala na pokladní a řekla: ′′ Tak potom si vyberu všechny peníze, které tu u Vás mám."
Pokladní byla překvapená, když kontrolovala zůstatek na účtu.
,,Na účtu máte 500 000$, ale v bance teď taková částka není. Můžete si tedy domluvit schůzku a přijít zítra?"
Paní se tedy zeptala, kolik peněz si může vyzvednout ještě dnes.
-,,Jakákoliv částku do 30 000$, odpověděla ji pokladní."
-,,Tak mi prosím dejte 29.015$."
Pokladní naštvaně zašla do trezoru a vyzvedla 20, 10 a 5$ bankovky a pak ještě několik minut strávila počítáním částky 29.015 $.
Pokladní položila danou částku před ženu na přepážku pokladny.
-Je tu ještě něco, s čím Vám dnes můžu pomoci? Zeptala se pokladní přísně.
Postarší žena se jen mírně usmála, dala do kabelky 10 $ a řekla:
- ,,Ano, teď rád bych si ještě ráda uložila 29 005 $ na svůj účet."
Poučení z příběhu: Pokud se systém vymyká kontrole a začíná ovládat a ne sloužit, je čas jej napravit, nebo nahradit funkčním systémem. Nefunkční systém se nicméně nedá napravit zevnitř.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Ti za Tvůj názor k tomuto článku v komentáři!